NOVA – CORACÃO VAGABUNDO

DETAIL ALBUM

Tracks:

  1. CHOVE CHUVA 
    2. AUGUSTA, ANGÉLICA E CONSOLAÇÃO 
    3. CORAÇÃO VAGABUNDO 
    4. SENHORINHA 
    5. O TELEFONE TOCOU NOVAMENTE 
    6. SAMBA DA MINHA TERRA 
    7. BIM BOM 
    8. BILLIE BOSSA NOVA 
    9. TIM TIM POR TIM TIM 
    10. VOCÊ 
    11. PAULA E BEBETO

 

Website Artiest

NOVA

https://www.bossabynova.com/

https://www.facebook.com/bossabynova/

Sinds de release van de video’s met hun eerste live optreden in 2011 heeft de band Nova meer dan 47 miljoen kijkers en 160.000 abonnees op YouTube. Daardoor kregen ze wereldwijde bekendheid. De band blaast nieuw leven in de bossa nova en sambaklassiekers. En toch heeft Nova een eigen stem, die het publiek weet te boeien. In de lente van 2014 verscheen hun eerste full album, en 3 jaar later kwam de opvolger ‘Live from Seahorse Sound’ uit. Voor hun tienjarig bestaan werd een dubbelalbum ‘The Nova Collection Vol. 1 & 2’ uitgebracht, met daarop een compilatie van 20 favoriete tracks, speciaal geremixt en geremastered. Tevens gooiden ze in 2020 het Kerstalbum ‘ A Bossa Nova Christmas’ op de markt, met daarop 11 Kerstklassiekers die in een bossa nova, samba, mambo en jazzjasje gestoken werden. Ik volg ze al enkele jaren, en kreeg hun nieuw album digitaal aangereikt. Dat album is overigens al sinds november van vorig jaar uit, en het is een compilatie geworden van traditionele Braziliaanse songs, afkomstig van Braziliaanse artiesten zoals Jorge Ben Jor, João Gilberto, Caetano Veloso, Tom Zé, en Guinga. Gitarist en bossa nova pionier Roberto Menescal speelt hier en daar mee. Van bij de eerste noten van ‘Chove Chuva’ waan ik mij in een Braziliaanse bar, en geniet ik van die zacht heupwiegende muziek. En dat relaxte sfeertje blijft gedurende het ganse album hangen. Ik dein mee op ‘Augusta, Angélica e Consolação’, de sensuele titeltrack, het trage ‘Senhorinha’, ‘O Telefone Tocou Novamente’, het bekende ‘Samba da minha terra’, het al even bekende ‘Bim Bom’, ‘Billie Bossa Nova’, ‘Tim Tim Por Tim Tim’, ‘Vocé’ en ‘Paula e Bebeto’. Een waar festijn voor wie houdt van Braziliaanse muziek en een dikke aanrader!

 

Patrick Van de Wiele (4½)

Since the release of the videos with their first live performance in 2011, the band Nova has more than 47 million viewers and 160,000 subscribers on YouTube. As a result, they gained worldwide fame. The band breathes new life into the bossa nova and samba classics. And yet Nova has its own voice, which knows how to captivate the audience. Their first full album was released in the spring of 2014, and 3 years later the successor 'Live from Seahorse Sound' was released. For their tenth anniversary, they released  a double album 'The Nova Collection Vol. 1 & 2', featuring a compilation of 20 favorite tracks, specially remixed and remastered. In 2020 they also released the Christmas album 'A Bossa Nova Christmas', containing 11 Christmas classics that were given a bossa nova, samba, mambo and jazz jacket. I've been following them for several years, and received their new album digitally. That album has been out since November of last year, and it has become a compilation of traditional Brazilian songs from Brazilian artists such as Jorge Ben Jor, João Gilberto, Caetano Veloso, Tom Zé, and Guinga. Guitarist and bossa nova pioneer Roberto Menescal plays along here and there. From the first notes of 'Chove Chuva' I imagine myself in a Brazilian bar, and I enjoy that soft hip-swaying music. And that relaxed atmosphere lingers throughout the entire album. I sway along on 'Augusta, Angélica e Consolação', the sensual title track, the slow 'Senhorinha', 'O Telefone Tocou Novamente', the well-known 'Samba da minha terra', the equally well-known 'Bim Bom', 'Billie Bossa Nova', 'Tim Tim Por Tim Tim', 'Vocé' and 'Paula e Bebeto'. A true feast for those who love Brazilian music and highly recommended!

JOEL SARAKULA – ISLAND TIME

DETAIL ALBUM

Tracks:

Love My Shadow

Sun Goes Down

Work for Love

Tragic

Give it up for Nature

Lonely Town

Island Time

Truth

Dream Life

Dinosaur

 

Website Artiest

JOEL SARAKULA

www.joelsarakula.com

Via Willwork4funk bereikt mij de nieuwe cd van de Australisch/Britse artiest Joel Sarakula. Hij werd geboren in Sydney, verhuisde naar Londen en reisde de wereld rond op zoek naar zijn muze. Momenteel woont hij op de Canarische eilanden, en dat sinds hij de uitnodiging voor een speciaal concert in november 2020 in Las Palmas, Gran Canaria aannam. Joel schrijft, produceert en zingt soulvolle popsongs, maar met een “vintage” kantje. Hij liet zich inspireren door de soft rock, funk en disco uit de seventies. Zijn vorige albums waren te horen op Britse en Europese radiostations. Daarnaast stond hij al op diverse podia van festivals. Dit nieuwe album, uitgebracht door Légère Recordings, is een verzameling songs die thema’s zoals het leven op een eiland, het stadsleven, eenzaamheid, romantische liefde en ons relatie tot de natuur bestrijken.

‘Opener ‘Love My Shadow’ dompelt je onmiddellijk onder in die relaxte West Coast soulsfeer, waarna ‘Sun Goes Down’ het tempo iets optrekt. ‘Work for Love’ klinkt weer ontspannen, gevolgd door de eerste uptempo single ‘Tragic’. De bezorgdheid over de natuur staat centraal in het relaxte ‘Give it up for Nature’. Opgewekte disco steekt de kop op met ‘Lonely Town’, waarna de titeltrack geïnspireerd werd op reggae. ‘Truth’ is weer zo’n ontspannen West Coast song, en ‘Dream Life’ borduurt op hetzelfde verder. Afsluiter ‘Dinosaur’ vind ik minder geslaagd.

Alles bij mekaar is dit een uitstekend album om te ontsnappen vanuit de drukte van de stad naar een eiland. Geniet van zon, zee en deze cd!

 

Patrick Van de Wiele (4)

Via Willwork4funk, the new CD of the Australian/British artist Joel Sarakula, reached me. He was born in Sydney, moved to London and traveled the world in search of his muse. He currently lives in the Canary Islands, since he accepted the invitation to a special concert in November 2020 in Las Palmas, Gran Canaria. Joel writes, produces and sings soulful pop songs, but with a "vintage" edge. He was inspired by the soft rock, funk and disco of the seventies. His previous albums have been heard on UK and European radio stations. In addition, he has already appeared on various stages of festivals. This new album, released by Légère Recordings, is a collection of songs that cover themes such as island life, urban life, loneliness, romantic love and our relationship to nature.

Opener 'Love My Shadow' immediately immerses you in that relaxed West Coast soul atmosphere, after which 'Sun Goes Down' picks up the pace a bit. 'Work for Love' sounds relaxed again, followed by the first up-tempo single 'Tragic'. Concern for nature is central to the relaxed 'Give it up for Nature'. Cheerful disco rears its head with 'Lonely Town', after which the title track was inspired by reggae. 'Truth' is another relaxed West Coast song, and 'Dream Life' builds on the same. Closing track 'Dinosaur' is less successful in my opinion.

All in all, this is an excellent album for escaping from the hustle and bustle of the city to an island. Enjoy sun, sea and this CD!

MALCOLM STRACHAN – POINT OF NO RETURN

DETAIL ALBUM

Tracks:

Nossa Dança

Soul Trip

The Wanderer

The Last Goodbye

Elaine

Cut to the Chase

Maybe Next Time

 

Website Artiest

MALCOLM STRACHAN

https://malcolmstrachan.bandcamp.com/album/point-of-no-return

De Schotse jazztrompettist Malcolm Strachan is al professioneel bezig sinds hij het Leeds College of Music in 1996 verliet. Hij stond mee aan de basis van de blazerssectie van de funkband The Haggis Horns. Malcolm speelde al samen of toerde al rond met o.a. Mark Ronson, Amy Winehouse, Corinne Bailey Rae, Jamiroquai, Martha Reeves and The Vandellas, Jess Glynne, The Craig Charles Fantasy Funk Band, Black Honey, The New Mastersounds, Abstract Orchestra en Blue Note Records jazzsaxofonist Lou Donaldson. Zijn debuutalbum ‘About Time’ zag het levenslicht in maart 2020, en dit is de opvolger ervan. Het album kwam officieel uit op 27 januari bij Haggis Records, en bereikte mij via Willwork4funk. De begeleidingsband bestaat uit musici die Malcolm al meer dan 2 decennia kent, en met samengewerkt heeft. En dat zijn: Atholl Ransome (tenorsax/fluit), George Cooper (piano), Danny Barley (trombone), Courtny Tomas, (dubbele bas), en Erroll Rollins (drums). Voeg daarbij gastpercussionist Sam Bell en de Britse jazzzangeres Jo Harrop. Malcolm schreef alle tracks zelf, en bestrijkt een breed spectrum aan jazzstijlen. Daarbij doet hij denken aan jazz fusion uit de seventies.

Malcolm opent met de Braziliaans klinkende ‘Nossa Dança’, een leuke samba waaraan Jo Harrop woordloze vocalen toevoegt. ‘Soul Trip’ drijft op een relaxed ritme, waarna ‘The Wanderer’ een Latin ritme ten tonele voert, weerom met Jo Harrop op de achtergrond. De ballade ‘The Last Goodbye’, met strijkers, lijkt zo weggelopen uit de soundtrack van een film, gevolgd door de mooie, zacht heupwiegende bossa nova ‘Elaine’. ‘Cut to the Chase’ drijft het tempo op tot een leuke groove, die me doet terugdenken aan de blaxploitation uit de seventies. Afsluiter ‘Maybe Next Time’ is dan weer in de stijl van Tim Gelo en Cindy Bradley.

Deze cd zal de liefhebbers van contemporary jazz zeker aanspreken. Vooral als ze houden van Freddie Hubbard, Donald Byrd, Lee Morgan, Art Farmer, en Miles Davis. Dit is nu al een hoogtepunt, en het jaar is net begonnen. Kopen dus!

 

Patrick Van de Wiele (4½)

Scottish jazz trumpeter Malcolm Strachan has been playing professionally since leaving Leeds College of Music in 1996. He was one of the founders of the horn section of the funk band The Haggis Horns. Malcolm has already played or toured with Mark Ronson, Amy Winehouse, Corinne Bailey Rae, Jamiroquai, Martha Reeves and The Vandellas, Jess Glynne, The Craig Charles Fantasy Funk Band, Black Honey, The New Mastersounds, Abstract Orchestra and Blue Note Records jazz saxophonist Lou Donaldson. His debut album 'About Time' saw the light of day in March 2020, and this is its successor. The album was officially released on January 27th on Haggis Records, and reached me through Willwork4funk. The backing band consists of musicians Malcolm has known and worked with for over 2 decades. And they are: Atholl Ransome (tenor sax/flute), George Cooper (piano), Danny Barley (trombone), Courtny Tomas, (double bass), and Erroll Rollins (drums). Add guest percussionist Sam Bell and British jazz singer Jo Harrop. Malcolm wrote all tracks himself, covering a wide spectrum of jazz styles. It is reminiscent of jazz fusion from the seventies.

Malcolm opens with the Brazilian sounding 'Nossa Dança', a nice samba to which Jo Harrop adds wordless vocals. 'Soul Trip' floats on a relaxed rhythm, after which 'The Wanderer' plays a Latin rhythm, again with Jo Harrop in the background. The ballad 'The Last Goodbye', with strings, seems straight out of a movie soundtrack, followed by the beautiful, gently hip-swaying bossa nova 'Elaine'. 'Cut to the Chase' picks up the tempo to a fun groove that reminds me of blaxploitation from the seventies. Closing track 'Maybe Next Time' is in the style of Tim Gelo and Cindy Bradley.

This CD will certainly appeal to lovers of contemporary jazz. Especially if they like Freddie Hubbard, Donald Byrd, Lee Morgan, Art Farmer, and Miles Davis. This is already a highlight, and the year has just begun. So buy it!

THE GREAT NORTHERN – OCEANS

DETAIL ALBUM

Tracks:

  1. Tides
  2. Shipwreck
  3. Beneath the Surface - Emergence
  4. Sac Actun
  5. Atoll

 

Website Artiest

THE GREAT NORTHERN

www.thegreatnorthernofficial.bandcamp.com

www.heartdancerecords.com/thegreatnorther

The Great Northern is het pseudoniem van producer, multi-instrumentalist, componist en sessiemuzikant Ben Jackson. Ben woont in Nashville en heeft nummer 1 albums in zowel het rock als het countrygenre. Tevens werkt hij samen met singer-songwriters in Americana, pop, country en rock. Ben leverde al composities voor films, Tv-shows en commercials. In 2019 richtte hij The Great Northern op, een instrumentaal muziekproject, en het debuut daarvan is ‘Nocturnes’, met daarop soundscapes met analoge synthesizers en organische instrumenten. Voor dit nieuwe, digitale album componeerde hij alle tracks zelf, produceerde, mixte en masterde ze ook. Opnieuw verkent hij op een sonische manier via de incorporatie van analoge synthesizers en organische instrumenten. Daarbij maakt hij veel gebruik van modulaire synthesizers en samplers, om de grenzen tussen traditionele instrumenten en elektronische muziek te doen vervagen. Het resultaat is een warme sound, ietwat duister en toch melodieus.

 

Patrick Van de Wiele (4)

The Great Northern is the pseudonym of producer, multi-instrumentalist, composer and session musician Ben Jackson. Ben lives in Nashville and has number 1 albums in both the rock and country genres. He also collaborates with singer-songwriters in Americana, pop, country and rock. Ben has already provided compositions for films, TV shows and commercials. In 2019 he founded The Great Northern, an instrumental music project, and its debut is 'Nocturnes', which features soundscapes with analog synthesizers and organic instruments. For this new, digital album he composed all tracks himself, produced, mixed and mastered them as well. Again he explores in a sonic way through the incorporation of analog synthesizers and organic instruments. He makes extensive use of modular synthesizers and samplers to blur the boundaries between traditional instruments and electronic music. The result is a warm sound, somewhat dark and yet melodic.

CITY OF DAWN – TRANSIENT LOUNGE

DETAIL ALBUM

Tracks:

  1. Transient Lounge
  2. Changing as the Sea
  3. A House Covered with Dawn
  4. Sheltered from the Winds
  5. Trees Grow Quietly
  6. Intimate Embrace

 

Website Artiest

CITY OF DAWN

https://cityofdawnmusic.com/

https://cityofdawn.bandcamp.com/album/transient-lounge

Het ambient project City of Dawn, waar Damien Duque uit McAllen, Texas achter schuilt, is hier al eerder aan bod gekomen. Hij creëert onderdompelende en atmosferische, melodische, droomachtige soundscapes. Daarnaast zet hij zich ook in voor mensen met autisme, en zijn muziek is zijn manier om met angstaanvallen, depressie en slapeloosheid om te gaan. Zelf lijdt hij aan Asperger syndroom. Zijn nieuwste album bevat songs die hij schreef tijdens een familiecrisis. Het is een verzameling meditatieve motieven met diepe ambient tonen, en chill-out gitaartexturen die de innerlijke reis overwegen en via de menselijke conditie, de filosofie ervan. Damien componeerde, nam op, produceerde en mixte alles zelf. Voor meditatieve zielen uiterst geschikt!

 

Patrick Van de Wiele (4)

The ambient project City of Dawn, behind which Damien Duque from McAllen, Texas is hiding, has already been discussed here. He creates immersive and atmospheric, melodic, dreamlike soundscapes. In addition, he is also committed to people with autism, and his music is his way of dealing with anxiety attacks, depression and insomnia. He himself suffers from Asperger syndrome. His latest album contains songs he wrote during a family crisis. It is a collection of meditative motifs with deep ambient tones, and chill-out guitar textures that contemplate the inner journey and through the human condition, its philosophy. Damien composed, recorded, produced and mixed everything himself. Very suitable for meditative souls!

JASMON – EAST

DETAIL ALBUM

Tracks:

The Fog Is Lifting

Caravans in the Desert

Indian Ocean

Peace Song

Yacht Trip

Dum Danum

Surfer Beach

I Feel in Love

Mizudashi

Asian Skytrain

Moon Above the Ganges

Cinnamon Garden

 

Website Artiest

JASMON

http://lemongrassmusic.de/artists/Jasmon/

Jasmon werd tijdens de nineties opgericht als een zijdelings project van Ronald Voss, ofwel Lemongrass, in samenwerking met de Berlijnse producer en muzikant Genetic Drugs. Op hun album ‘Spacecake’ combineerden ze elektronische breakbeats en dub elementen met veldopnames uit India en Afrika. Jasmon bracht zijn eigen debuut ‘Gentle Flowers’ uit op het Japanse label Receptortune en later op het Duitse Peacelounge Recordings. De Egyptische acteur en zanger Mohammed Mounir en de Congolese zanger Alain N’kossi Konda zongen erop mee. De overige tracks waren wereldmuziek die te horen waren in diverse Tv-producties. Nadien volgden de albums ‘Cosmic Trigger’, ‘Hammock Dreams’ (een samenwerking met zijn broer Daniel), ‘Shangri-La’ en ‘From Orient to Occident’. Nu is er dit nieuwe digitale album waarop wereldmuziek vermengd wordt met elektronica. Twaalf songs manoeuvreren doorheen de magie van het Oosten.  Tabla’s en gitaar zijn te horen op ‘Caravans in the Desert’, en de oceaan komt aan bod op het warm aanvoelende ‘Indian Ocean’. Heilige Indiase gezangen komen voor in ‘Dum Danum’, terwijl je lekker kan relaxen op ‘Surfer Beach’. ‘Mizudashi’ klinkt dan weer Japans, en ‘Moon Above the Ganges’ symboliseert de heilige rivier. Tenslotte komen we terecht in een kaneeltuin op de tonen van ‘Cinnamon Garden’. Deze droomachtige reis leidt ons naar plekken van schoonheid en sereniteit. Ingrediënten uit het Midden-Oosten, Azië en het Oosten zijn overal aanwezig. En dat allemaal op de tonen van downtempo en Lounge elektronica. Ideaal voor wie niet genoeg kan krijgen van de Orient!

 

Patrick Van de Wiele (4)

Jasmon was founded in the 1990s as a side project of Ronald Voss, aka Lemongrass, in collaboration with Berlin-based producer and musician Genetic Drugs. On their album 'Spacecake' they combined electronic breakbeats and dub elements with field recordings from India and Africa. Jasmon released his own debut 'Gentle Flowers' on the Japanese label Receptortune and later on the German Peacelounge Recordings. The Egyptian actor and singer Mohammed Mounir and the Congolese singer Alain N'kossi Konda sang along. The other tracks were world music that could be heard on various TV productions. This was followed by the albums 'Cosmic Trigger', 'Hammock Dreams' (a collaboration with his brother Daniel), 'Shangri-La' and 'From Orient to Occident'. Now there is this new digital album on which world music is mixed with electronics. Twelve songs maneuver through the magic of the East. Tablas and guitar can be heard on 'Caravans in the Desert', and the ocean is featured on the warm feeling 'Indian Ocean'. Sacred Indian chants feature in 'Dum Danum', while you can relax on 'Surfer Beach'. 'Mizudashi' then sounds Japanese, and 'Moon Above the Ganges' symbolizes the sacred river. Finally we end up in a cinnamon garden to the tones of 'Cinnamon Garden'. This dreamlike journey leads us to places of beauty and serenity. Ingredients from the Middle East, Asia and the East are everywhere. And all to the tune of downtempo and Lounge electronics. Ideal for those who can't get enough of the Orient!

LES SABLER – FLYING HIGH

DETAIL ALBUM

Tracks:

Over The Top

Compared To What

Moonlight

Flying High

Old Friends

New Bossa

The Windmills Of Your Mind

Summer In The City

Soft & Smooth

Double Jeopardy

A Child is Born

 

Website Artiest

LES SABLER

https://lessabler.net

https://www.facebook.com/LesSablerFans/

Smooth & contemporary jazz veteraan Paul Brown won al tweemaal een Grammy Award. Hij werkte al samen met o.a. George Benson, Larry Carlton, Norman Brown, Boney James, Kirk Whalum. Paul ging indertijd akkoord om contemporary jazzgitarist Les Sabler’s ‘Tranquility’ album te produceren, en dat leidde tot een transformatie. Nu is Brown voor dit nieuwe (en zevende) album opnieuw in de producersrol gestapt, en schreef hij mee aan 7 originele songs. Dit album komt op 3 februari as op de markt.

Paul Brown, zelf een gitarist, stelde Sabler voor om een vintage 1967 Gibson Johnny Smith gitaar te bespelen, en dat hervormde diens sound. Songwriters Shane Theriot (Hall & Oates, Dr. John, Neville Brothers) en Lew Laing (Norman Brown, Marion Meadows, Raheem DeVaughn) werden binnengehaald om songs met jazz, R&B, funk en popnuances te creëren. Sabler zei: “I’m at the top of my game, hitting my creative stride on the last album (‘Tranquility’). ‘Flying High’ takes it to another level.” Daarnaast bracht hij Geoff Pesche in het project als mastering ingenieur van de iconische Abbey Road studio’s (The Beatles).

Op de leuke opener ‘Over the Top’ hoor je fluitist Greg Vail, waarna Eugene McDaniel’s ‘Compared to What’ volgt, een track opgenomen door jazzpianist Les McCann en saxman Eddie Harris in 1969. ‘Moonlight’ bouwt opnieuw op de samenwerking tussen Sabler en keyboardspeler Lew Laing, en de titeltrack steunt op een drum groove van Gorden Campbell. Sabler haalt daarna zijn nylonsnarengitaar boven voor ‘Old Friends’, en die warme sound, daar hou ik van. ‘New Bossa’ is de nieuwe single, een leuke track met ietwat Latin inslag. Michel Legrands ‘The Windmills of Your Mind’ is een klassieker uit 1968 en deze heupwiegende Latin groove voert Sabler uit op zijn nylonsnarengitaar. Een andere klassieker ‘Summer in the City’ volgt daarna, en deze versie is gebaseerd op die van Quincy Jones uit 1973. Greg Vail’s sax steunt hem daarop. ‘Soft & Smooth’ klinkt ook leuk, waarna ‘Double Jeopardy’ opgeluisterd wordt door de gemuteerde trompet van Ron King. Tenslotte eert Sabler een van zijn invloeden, en dat is gitaarlegende Kenny Burrell op ‘A Child Is Born’ uit 1971.

Paul Brown produceerde en mixte alles in The Funky Joint studio. En het resultaat mag er best wezen! Leuke contemporary jazz!

 

Patrick Van de Wiele (4)

Smooth & contemporary jazz veteran Paul Brown has already won a Grammy Award twice. He has already worked with George Benson, Larry Carlton, Norman Brown, Boney James, Kirk Whalum, among others. At the time, Paul agreed to produce contemporary jazz guitarist Les Sabler's ‘Tranquility’ album, and that led to a transformation. Now Brown has stepped back into the producer role for this new (and seventh) album, co-writing 7 original songs. This album will be released on February 3rd.

Paul Brown, a guitarist himself, suggested to Sabler that he played a vintage 1967 Gibson Johnny Smith guitar, and that reshaped his sound. Songwriters Shane Theriot (Hall & Oates, Dr. John, Neville Brothers) and Lew Laing (Norman Brown, Marion Meadows, Raheem DeVaughn) were brought in to create songs with jazz, R&B, funk and pop nuances. Sabler said: “I'm at the top of my game, hitting my creative stride on the last album ('Tranquility'). 'Flying High' takes it to another level.” He also brought in Geoff Pesche as mastering engineer from the iconic Abbey Road studios (The Beatles).

The fun opener 'Over the Top' features flautist Greg Vail, followed by Eugene McDaniel's 'Compared to What', a track recorded by jazz pianist Les McCann and saxman Eddie Harris in 1969. 'Moonlight' once again builds on the collaboration between Sabler and keyboard player Lew Laing, and the title track is based on a drum groove by Gorden Campbell. Sabler then pulls out his nylon string guitar for 'Old Friends', and I love that warm sound. 'New Bossa' is the new single, a nice track with a somewhat Latin touch. Michel Legrand's ‘The Windmills of Your Mind’ is a 1968 classic, and this hip-swaying Latin groove is performed by Sabler on his nylon-string guitar. Another classic 'Summer in the City' follows, and this version is based on Quincy Jones's 1973. Greg Vail's sax backs him up. 'Soft & Smooth' also sounds nice, after which 'Double Jeopardy' is graced by Ron King's mutated trumpet. Finally, Sabler honors one of his influences, and that is guitar legend Kenny Burrell on 1971's "A Child Is Born."

Paul Brown produced and mixed everything in The Funky Joint studio. And the result may be good! Nice contemporary jazz!

THE ALAN PARSONS PROJECT – THE TURN OF A FRIENDLY CARD

DETAIL ALBUM

Tracks:

DISC ONE
THE TURN OF A FRIENDLY CARD’ REMASTERED
1 MAY BE A PRICE TO PAY
2 GAMES PEOPLE PLAY
3 TIME
4 I DON’T WANNA GO HOME
5 THE GOLD BUG
6 THE TURN OF A FRIENDLY CARD (PART ONE)
7 SNAKE EYES
8 THE ACE OF SWORDS
9 NOTHING LEFT TO LOSE
10 THE TURN OF A FRIENDLY CARD (PART TWO)
BONUS TRACKS
11 MAY BE A PRICE TO PAY (INTRO DEMO)
12 NOTHING LEFT TO LOSE (BASIC BACKING TRACK)
13 NOTHING LEFT TO LOSE (CHRIS RAINBOW OVERDUB VOCAL COMPILATION)
14 TIME (EARLY STUDIO ATTEMPT)
15 GAMES PEOPLE PLAY (ROUGH MIX)
16 THE GOLD BUG (DEMO)

DISC TWO
ERIC WOOLFSON’S SONGWRITING DIARIES
1 MAY BE A PRICE TO PAY
2 GAMES PEOPLE PLAY
3 TIME
4 I DON’T WANNA GO HOME
5 THE TURN OF A FRIENDLY CARD
6 SNAKE EYES
7 NOTHING LEFT TO LOSE
8 TOFC / SNAKE EYES / I DON’T WANNA GO HOME
9 LA LA LA LAH
10 NEXT YEAR
11 SOMEONE ELSE
12 TAKING IT ALL AWAY
13 TO THOSE OF YOU OUT THERE

DISC THREE
RECORDING SESSIONS BONUS TRACKS
1 MAY BE A PRICE TO PAY (EARLY VERSION – ERIC GUIDE VOCAL AND UNUSED GUITAR SOLO)
2 GAMES PEOPLE PLAY (EARLY VERSION – ERIC GUIDE VOCAL)
3 TIME (ORCHESTRA AND CHRIS RAINBOW BACKING VOCALS)
4 THE GOLD BUG (EARLY REFERENCE VERSION)
5 THE GOLD BUG (CHRIS RAINBOW BACKING VOCALS)
6 THE GOLD BUG (CLAVINET WITH NO DELAY)
7 THE TURN OF A FRIENDLY CARD – Part One (EARLY BACKING TRACK)
8 SNAKE EYES (EARLY VERSION – ERIC GUIDE VOCAL)
9 THE ACE OF SWORDS (EARLY VERSION WITH SYNTH ORCHESTRATION)
10 THE TURN OF A FRIENDLY CARD – Part Two (ERIC GUIDE VOCAL AND EXTENDED GUITAR SOLO)
SINGLE EDITS
11 GAMES PEOPLE PLAY (SINGLE EDIT)
12 THE TURN OF A FRIENDLY CARD (SINGLE EDIT)
13 SNAKE EYES (SINGLE EDIT)

 

DISC FOUR – BLU RAY
5.1 SURROUND SOUND MIX (2019) AND HIGH- RESOLUTION ORIGINAL STEREO MIX BY ALAN PARSONS
1 MAY BE A PRICE TO PAY
2 GAMES PEOPLE PLAY
3 TIME
4 I DON’T WANNA GO HOME
5 THE GOLD BUG
6 THE TURN OF A FRIENDLY CARD (PART ONE)
7 SNAKE EYES
8 THE ACE OF SWORDS
9 NOTHING LEFT TO LOSE
10 THE TURN OF A FRIENDLY CARD (PART TWO)
VISUAL CONTENT
1 THE TURN OF A FRIENDLY CARD (ALBUM AD)
2 GAMES PEOPLE PLAY (PROMOTIONAL VIDEO)
3 THE GOLD BUG (PROMOTIONAL VIDEO)
4 THE TURN OF A FRIENDLY CARD (PROMOTIONAL VIDEO)

 

Website Artiest

THE ALAN PARSONS PROJECT

https://www.the-alan-parsons-project.com/

Meer dan 40 jaar geleden liet wijlen Eddy C. Bertin mij kennismaken met de muziek van The Alan Parsons Project. Ik was onmiddellijk verknocht aan het album ‘I Robot’, omwille van het sciencefictionthema, maar kon ook de overige elpees appreciëren. Deze Britse progressieve rockband was actief tussen 1975 en 1990, maar toentertijd had ik er nog nooit van gehoord. De groep draaide rond producer, audio ingenieur, muzikant en componist Alan Parsons, en zanger, songwriter en pianist Eric Woolfson. Daarnaast werden ze begeleid door afwisselende sessiemuzikanten. In totaal brachten ze 11 studioalbums uit.

In november 1980 werd dit vijfde album uitgebracht. Het was geïnspireerd op de periode waarin Woolfson en Parsons in Monte Carlo verbleven hadden, alhoewel het album opgenomen werd in Parijs. Op die sessies speelden Ian Bairnson (gitaar), David Paton (bas), Stuart Elliott (drums), Eric Woolfson (keyboards en leadzang), samen met Elmer Gantry, Chris Rainbow en Lenny Zakatek. Het zou een van hun bestverkopende elpees worden, en bereikte zelfs de gouden status in heel wat Europese landen plus de USA. Op 24 februari as. verschijnt deze gelimiteerde Cd-box met daarin 3 cd’s plus een regiovrije Blu-ray. Alles werd door Alan Parsons zelf gemastered en geremixt vanop de originele master tapes. Zo krijg je maar liefst 42 bonustracks erbij, afkomstig uit Woolfson ’s dagboeken, out-takes tijdens studiosessies, in een nieuwe 5.1 surround mix en een geremasterde originele stereomix in hoge resolutie, samen met promovideo’s van ‘Games People Play’, ‘The Gold Bug’ en ‘The Turn Of A Friendly Card’ plus een promotionele Tv-spot. Daarbij krijg je nog een geïllustreerd cd-boekje met een nieuw essay en een poster.

Op de 3 cd’s staan klassieke tracks zoals ‘Games People Play’, de ballade ‘Time’, het instrumentale ‘The Gold Bug’ en de titeltrack, die een ganse elpeekant in beslag nam. De Blu-ray zat er niet bij, dus daar ik niks over zeggen. Toch een toffe re release zowel voor de fans, als voor de nieuwkomers!

 

Patrick Van de Wiele (4)

More than 40 years ago, the late Eddy C. Bertin introduced me to the music of The Alan Parsons Project. I was immediately attached to the album 'I Robot', because of the science fiction theme, but I also appreciated the other albums. This British progressive rock band was active between 1975 and 1990, but I had never heard of it at the time. The group revolved around producer, audio engineer, musician and composer Alan Parsons, and singer, songwriter and pianist Eric Woolfson. In addition, they were accompanied by various session musicians. In total they released 11 studio albums.

In November 1980 this fifth album was released. It was inspired by the period when Woolfson and Parsons had stayed in Monte Carlo, although the album was recorded in Paris. Those sessions featured Ian Bairnson (guitar), David Paton (bass), Stuart Elliott (drums), Eric Woolfson (keyboards and lead vocals), along with Elmer Gantry, Chris Rainbow and Lenny Zakatek. It would become one of their best-selling albums, even reaching gold status in many European countries plus the USA. On February 24 ashes. this limited CD box will be released containing 3 CDs plus a region-free Blu-ray. Everything was mastered and remixed by Alan Parsons himself from the original master tapes. This includes a whopping 42 bonus tracks, drawn from Woolfson's diaries, out-takes during studio sessions, in a new 5.1 surround mix and a remastered high-resolution original stereo mix, along with promo videos from 'Games People Play', 'The Gold Bug' and 'The Turn Of A Friendly Card' plus a promotional TV spot. You also get an illustrated CD booklet with a new essay and a poster.

The 3 CDs contain classic tracks such as 'Games People Play', the ballad 'Time', the instrumental 'The Gold Bug' and the title track, which took up an entire album side. The Blu-ray wasn't included, so I can't say anything about that. Still a great re-release for both fans and newcomers!

LIBBY YORK – DREAMLAND

DETAIL ALBUM

Tracks:

Hit The Road To Dreamland

Estrada Branca (This Happy Madness)

Mountain Greenery

Cloudy Morning

Throw it Away

Rhode Island Is Famous For You

Still On The Road

When October Goes

Moon Ray

An Occasional Man

Something Cool

It's Love

 

Website Artiest

LIBBY YORK

www.libbyyork.com

https://www.facebook.com/libbyyorkjazz/

De Amerikaanse jazzzangeres Libby York groeide op in Chicago in een muzikale familie. Haar vader zong soms bij big bands, en onderhield een column over het nachtleven in een studentenmagazine. Zowel moeder als vader speelden piano, en het huis was gevuld met de muziek van Sinatra, Rosemary Clooney enz. Nochtans begon Libby’s muzikale carrière pas op haar 35ste. Ze verliet Chicago in het begin van de seventies en ging naar de American University in Washington, D.C. Daar leerde ze haar man kennen, en samen openden ze een restaurant. ’s Winters zaten ze echter in Key West, Florida, waar ze geïnteresseerd geraakte in muziek. Na enkele jaren scheidde ze van haar man, en verkaste naar New York. Daar werd ze stilaan opgenomen in de levendige muziekscène. Een jazz workshop zette haar op de goede weg. In 2014 keerde ze echter weer naar Chicago, en verdeelt haar tijd nu tussen Chicago, New York en Key West en Parijs.

Dit is haar vijfde cd al als leider en producer. Daarop wordt ze bijgestaan door Randy Napoleon (gitaar), Rodney Whitaker (bas) en Keith Hall (drums). Ze koos voor minder bekende songs uit het Great American Songbook. De opener ‘Hit The Road To Dreamland’ van Johnny Mercer symboliseert haar gemoedstoestand tijdens de Corona pandemie, en daar ontleende de titel van dit album dan ook aan. ‘Estrada Branca (This Happy Madness)’ gaat over de ware liefde vinden in een later stadium van je leven, wat ik ook meemaakte. En ‘Mountain Greenery’ staat dan weer voor haar liefde voor de natuur. Peggy Lee zong ooit ‘Cloudy Morning’, waarna Libby koos voor Abbey Lincolns ‘Throw it Away’, dat overigens gaat over de Chinese I Ching. ‘Rhode Island Is Famous For You’ is een levendige, opgewekte track, gevolgd door ‘Still On The Road’ en ‘When October Goes’, beiden van Rosemary Clooney. Maar in ‘Moon Ray’ duikt wat funk op, om daarna sexy te worden met ‘An Occasional Man’. Libby zelf houdt van de duistere, nostalgische toon van ‘Something Cool’, en sluit af met het opgewekte ‘It’s Love’.

Een coole, ingetogen aanrader voor liefhebbers van Peggy Lee, Sarah Vaughan enz.

 

Patrick Van de Wiele (4)

American jazz singer Libby York grew up in Chicago in a musical family. Her father sometimes sang in big bands and wrote a nightlife column for a student magazine. Both mother and father played the piano, and the house was filled with the music of Sinatra, Rosemary Clooney, etc. However, Libby's musical career did not begin until she was 35. She left Chicago in the early 1970s to attend American University in Washington, D.C. There she met her husband, and together they opened a restaurant. In the winter, however, they were in Key West, Florida, where she became interested in music. After a few years she divorced her husband and moved to New York. There she was gradually included in the lively music scene. A jazz workshop put her on the right track. However, she returned to Chicago in 2014, and now divides her time between Chicago, New York and Key West and Paris.

This is her fifth CD already as leader and producer. She is assisted by Randy Napoleon (guitar), Rodney Whitaker (bass) and Keith Hall (drums). She chose lesser-known songs from the Great American Songbook. Johnny Mercer's opener 'Hit The Road To Dreamland' symbolizes her state of mind during the Corona pandemic, and the title of this album was derived from that. “Estrada Branca (This Happy Madness)” is about finding true love at a later stage in your life, which I also experienced. And 'Mountain Greenery' stands for her love for nature. Peggy Lee once sang "Cloudy Morning", after which Libby opted for Abbey Lincoln's ‘Throw it Away’, which is about the Chinese I Ching. ‘Rhode Island Is Famous For You’ is a lively, upbeat track, followed by ‘Still On The Road’ and ‘When October Goes’, both by Rosemary Clooney. But in 'Moon Ray' some funk pops up, and then it gets sexy with 'An Occasional Man'. Libby herself likes the dark, nostalgic tone of ‘Something Cool’, closing with the upbeat ‘It's Love.’

A cool, understated recommendation for fans of Peggy Lee, Sarah Vaughan, etc.

SEQUENTIA LEGENDA – THE 432 HZ BERLIN SCHOOL BOX – ULTIMATE EDITION

DETAIL ALBUM

Tracks:

CD 1:

The Return (Long version)

Around the Second Moon (Revisited version)

 

CD 2:

Luminosa veritas

Elevation (Revisited version)

Au revoir (0.75 speed version)

 

Website Artiest

SEQUENTIA LEGENDA

www.sequentia-legenda.com

“A Heart to Heart Sharing”

 

De Franse artiest Sequentia Legenda (ofwel Laurent Schieber) uit Mulhouse is gepassioneerd door de “Berlin school”, m.a.w. de synthesizermuziek gecreëerd door Klaus Schulze e.a. Hij is hier al aan bod gekomen, en heeft nu een dubbel-cd uitgebracht, met daarop 5 tracks uit zijn discografie. Hij heeft die tracks bewerkt tot een resonantie van 432 Hz. Het leek hem belangrijk dat zijn composities op die mooie, warme en natuurlijke frequentie afgestemd werden. Laurent componeerde, mixte, masterde en produceerde alles zelf. Hij bespeelt Arturia Moog Modular, Arturia Minimoog, Arturia Jupiter 8, Arturia Solina, ARP Odyssey by ElektroStudio, Steinberg Hypersonic, M-Tron Mellotron, Gravity-Vocalise by Heavyocity, Atomic Sequencing tool, KORG PS-3300 Emulation from Full Bucket Music. Het maakt deel uit van zijn muzikale visie, die van een diepe en harmonieuze uitwisseling met het publiek.

‘The Return’ opent de eerste cd, en dit is meteen de langste track hieruit, namelijk 49 minuten. Daarna volgt ‘Around the Second Moon’ in een Revisited version, met een remix en mastering door Nicolas Picciotto. Deze track duurt 14 minuten. Heerlijke space muziek, waarbij je jezelf zo kan inbeelden dat je door de ruimte zweeft.

Op de tweede cd staan 3 tracks, en de opener is ‘Luminosa veritas’. Deze track duurt 18 minuten 26 seconden, en is opgedragen aan de lichtwezens, de lichtwerkers, en Laurents manier om naast het licht te werken. Want zoals Albert Einstein zei: “In verband met materie, hebben we het allemaal mis. Wat wij materie noemen is energie, wiens vibratie zo verlaagd is om opgemerkt te kunnen worden door de zintuigen. Er is dus geen materie.” ‘Elevation’ is de volgende track, opnieuw een remix en een mastering door Nicolas Picciotto. De sound ervan is trager en ingetogener, met een duurtijd van 24 minuten 29 seconden. Met ‘Au revoir’ in een 0.75 speed version neemt Laurent afscheid. Deze track duurt 17 minuten 57 seconden en is oorspronkelijk opgedragen aan Edgar Froese, maar nu ter ere van Laurents overleden moeder. Het ritme ervan is trager om tot 432 Hz te komen.

Deze dubbel-cd draagt Laurent op aan zijn ouders. Het is werkelijk een “trip out of this world”!

 

Patrick Van de Wiele (4)

The French artist Sequentia Legenda (aka Laurent Schieber) from Mulhouse is passionate about the “Berlin school”, i.e. the synthesizer music created by Klaus Schulze and others. He has already been featured here, and has now released a double CD, containing 5 tracks from his discography. He edited those tracks to a resonance of 432 Hz. It seemed important to him that his compositions were tuned to that beautiful, warm and natural frequency. Laurent composed, mixed, mastered and produced everything himself. He plays Arturia Moog Modular, Arturia Minimoog, Arturia Jupiter 8, Arturia Solina, ARP Odyssey by ElektroStudio, Steinberg Hypersonic, M-Tron Mellotron, Gravity-Vocalise by Heavyocity, Atomic Sequencing tool, KORG PS-3300 Emulation from Full Bucket Music. It is part of his musical vision, that of a deep and harmonious exchange with the audience.

'The Return' opens the first CD, and this is also the longest track from this, namely 49 minutes. This is followed by 'Around the Second Moon' in a Revisited version, with a remix and mastering by Nicolas Picciotto. This track lasts 14 minutes. Wonderful space music, where you can imagine yourself floating through space.

The second CD contains 3 tracks, and the opener is 'Luminosa veritas'. This track lasts 18 minutes 26 seconds, and is dedicated to the light beings, the light workers, and Laurent's way of working alongside the light. Because as Albert Einstein said: “In relation to matter, we are all wrong. What we call matter is energy, whose vibration has been lowered enough to be noticed by the senses. So there is no matter.” 'Elevation' is the next track, again a remix and a mastering by Nicolas Picciotto. Its sound is slower and more subdued, with a duration of 24 minutes 29 seconds. Laurent says goodbye with 'Au revoir' in a 0.75 speed version. This track lasts 17 minutes 57 seconds and was originally dedicated to Edgar Froese, but now in honor of Laurent's deceased mother. Its rhythm is slower to get to 432 Hz.

Laurent dedicates this double CD to his parents. It really is a “trip out of this world”!

DIONNE WARWICK – THE WARNER BROTHERS RECORDINGS 1972-77

DETAIL ALBUM

Tracks:

DISC ONE
DIONNE
1. I Just Have To Breathe
2. The Balance Of Nature
3. If You Never Say Goodbye
4. Close To You
5. My First Night Alone Without You
6. Be Aware
7. Love Song
8. One Less Bell To Answer
9. If We Only Have Love
10. Hasbrook Heights

DISC TWO
JUST BEING MYSELF (Expanded Edition)
1. You’re Gonna Need Me
2. I Think You Need Love
3. You Are The Heart Of Me
4. I Always Get Caught In The Rain
5. Don’t Let My Teardrops Bother You
6. (I’m) Just Being Myself
7. Come Back
8. Don’t Burn The Bridge (That Took You Across)
Bonus Tracks
9. Too Far Out Of Reach
10. It Hurts Me So
11. I Think You Need Love (Single Edit)
12. Don’t Let My Teardrops Bother You (Single Edit)
13. (I’m) Just Being Myself (Single Edit)
14. You’re Gonna Need Me (Single Edit)

DISC THREE
YOU ARE A SONG (The 1973-1974 Sessions)
1. We Need To Go Back (Extended Version) (Previously Unreleased)
2 Someone Else Gets The Prize
3. We Need To Go Back
4. You Are The Sunlight, I Am The Moon
5. The Laughter And The Tears
6. Give A Little Laughter
7. Seeing You Again
8. Loving You Is Just An Old Habit
9. Best Thing That Ever Happened
10. You Are A Song
11. The Need To Be
12. In Between The Heartaches
13. Don’t Say I Didn’t Tell You So
14. And Then You Know What He Did
15. And Then He Walked Right Through The Door
16. Plastic City

DISC FOUR
THEN CAME YOU (Expanded)
1. Take It From Me
2. We’ll Burn Our Bridges Behind Us
3. Sure Thing
4. Dionne Warwick & The Spinners: Then Came You
5. How Can I Tell Him
6. Move Me No Mountain
7. I Can’t Wait To See My Baby’s Face
8. It’s Magic
9. Who Knows
10. Getting In My Way
Bonus Tracks
11. Meant To Be
12. Dionne Warwick And The Spinners: Just As Long As We Have Love

DISC FIVE
TRACK OF THE CAT (Expanded)
1. Track Of The Cat
2. His House And Me
3. Ronnie Lee
4. World Of My Dreams
5. Jealousy
6. This Is Love
7. Love Me One More Time
8. Once You Hit The Road
Bonus Tracks
9. One Last Memory
10. I Found Someone Else
11. Once You Hit The Road (12’ Single Special Disco Mix)
12. World Of My Dreams (Edit)
13. Once You Hit The Road (Edit)
14. His House And Me (Edit)
15. I Didn’t Mean To Love You (Edit)

 

DISC SIX
LOVE AT FIRST SIGHT (Expanded) The 1976 Sessions
1. He’s Not For You
2. I Didn’t Mean To Love You
3. I’ll Never Make It Easy
4. Am I Too Late
5. Rest Your Love On Me
6. Make A Little Love To Me
7. Keep Me Warm
Original LP
8. Keepin’ My Head Above Water
9. Love In The Afternoon
10. A Long Way To Go
11. Do I Have To Cry
12. Don’t Ever Take Your Love Away
13. One Thing On My Mind
14. Early Morning Strangers
15. Livin’ It Up Is Starting To Get Me Down
16. Since You Stayed Here
17. Do You Believe In Love At First Sight
Bonus Tracks
18. Don’t Ever Take Your Love Away (Edit)
19. Room Enough

 

Website Artiest

DIONNE WARWICK

https://www.officialdionnewarwick.com/

https://www.dionnewarwickinternationalfanclub.com/

Op 17 februari van volgende maand verschijnt een luxe zesdelige cd-box met daarin de opnamen voor Warner Brothers tussen 1972-77 van de iconische zangeres Dionne Warwick. Op die 6 cd’s staan niet minder dan 85 tracks, en dat staat voor de 5 albums die ze tussen 1972 en 1977 opnam voor Warner Brothers. Vier van deze albums zijn bovendien uitgebreid met 24 bonustracks, waaronder “single edits” en rariteiten. Voeg daarbij nog een cd met 16 bijkomende bonustracks, de eerste ooit op die manier gecompileerd, met daarop alle opnames die ze tussen 1973 en 1974 met verschillende producers maakte, en nooit op een album terecht gekomen zijn. ‘You Are a Song’ is vernoemd naar een van de 7 tracks uit de sessies met producer Tony Camillo. Ook staat er een voorheen onuitgebrachte versie op van ‘We Need to Go Back’, geproduceerd door Ashford & Simpson.

Deze cd-box vat aldus Dionne’s catalogus voor Warner Brothers, die een dikwijls vergeten brug slaan tussen haar indrukwekkende resem hits tijdens de sixties voor Scepter Records, en de meer dan 20 jaar durende periode die aan bod komt op ‘Déjà Vu: The Arista Recordings’ twaalfdelige boxset bij SoulMusic.

“Highlights” zijn de duetten ‘Then Came You’ en de geliefde mooie B-kant ‘Just As Long As We Have Love’ uit 1974 met The Spinners, ‘You’re Gonna Need Me’ uit de door Holland-Dozier-Holland geproduceerde elpee, ‘Just Being Myself’ gesampled door Usher op ‘Throwback’ in 2004, een speciale discomix op 12 inchformaat van het door wijlen Thom Bell geproduceerde ‘Once You Hit the Road’ en het zeldzame, groovy ‘Move Me No Mountain’ uit haar opnames met Jerry Ragovoy.

Ook zeer leuk zijn haar versies van ‘Close to You’, ‘One Less Bell to Answer’, ‘Best Thing That Ever Happened’, ‘In Between The Heartaches’, maar ook ‘The Balance of Nature’, ‘Don’t Let My Teardrops Bother You’ en ‘Track of the Cat’ (een song van Thom Bell en Linda Creed).

Deze luxe cd-box werd samengesteld en mee geproduceerd door de oprichter van het SoulMusic label David Nathan samen met Joe Marchese van The Second Disc. Er staan voorheen onuitgebrachte interviews op met Dionne zelf, Burt Bacharach, Thom Bell en Brian Holland. Voeg daarbij nog een sequentiële sessiegrafie, verbazingwekkende art door John Sellards, en een excellente mastering door Nick Robbins op basis van digitale bronnen ter beschikking gesteld door Warner Brothers.

Dat allemaal maakt dit item onmisbaar in de collectie van alle Dionne fans.

 

Patrick Van de Wiele (5)

On February 17 of next month, a deluxe six-part CD box containing the recordings for Warner Brothers between 1972-77 by the iconic singer Dionne Warwick will be released. Those 6 CDs contain no less than 85 tracks, representing the 5 albums she recorded for Warner Brothers between 1972 and 1977. Four of these albums have also been expanded with 24 bonus tracks, including “single edits” and rarities. Add to that a CD with 16 additional bonus tracks, the first ever compiled that way, containing all the recordings she made between 1973 and 1974 with various producers, which never ended up on an album. 'You Are a Song' is named after one of the 7 tracks from the sessions with producer Tony Camillo. Also included is a previously unreleased version of "We Need to Go Back," produced by Ashford & Simpson.

This CD box thus encapsulates Dionne's catalog for Warner Brothers, which bridges the often-forgotten bridge between her impressive series of hits during the sixties for Scepter Records, and the more than 20-year period covered by 'Déjà Vu: The Arista Recordings ' twelve-piece box set at SoulMusic.

“Highlights” are the duets 'Then Came You' and the beloved beautiful B-side 'Just As Long As We Have Love' from 1974 with The Spinners, 'You're Gonna Need Me' from the Holland-Dozier-Holland produced LP, "Just Being Myself" sampled by Usher on "Throwback" in 2004, a special 12-inch disco mix of the late Thom Bell-produced "Once You Hit the Road" and the rare, groovy "Move Me No Mountain" from her recordings with Jerry Ragovoy.

Also very nice are her versions of 'Close to You', 'One Less Bell to Answer', 'Best Thing That Ever Happened', 'In Between The Heartaches', but also 'The Balance of Nature', 'Don't Let My Teardrops Bother You' and 'Track of the Cat' (a song by Thom Bell and Linda Creed).

This deluxe CD box set was compiled and co-produced by SoulMusic label founder David Nathan along with Joe Marchese of The Second Disc. It features previously unreleased interviews with Dionne herself, Burt Bacharach, Thom Bell and Brian Holland. Add to that sequential session graphics, stunning art by John Sellards, and superb mastering by Nick Robbins from digital sources courtesy of Warner Brothers.

All this makes this item indispensable in the collection of all Dionne fans.

FROLIN – MORROWTIDE

DETAIL ALBUM

Tracks:

  1. Anticipation
  2. Dusk
  3. Afterthought
  4. A Silent Pray
  5. Improvisations
  6. After the Battle
  7. Lullaby
  8. A New Horizon
  9. Breathing
  10. Gratitude
  11. Peace
  12. Eternal
  13. A New Beginning
  14. Light
  15. Try Again

 

Website Artiest

FROLIN

https://www.heartdancerecords.com/frolin

https://frolin.bandcamp.com/

De thuisbasis van de Noorse ambient artiest Frolin is in Haugesund. Hij heeft een voorliefde voor componeren van aanstekelijke tunes en dito verhalen. Geïnspireerd door internationaal geprezen artiesten zoals John Coltrane, begon de muzikale reis van Frolin op jonge leeftijd op de kleuterschool, waar hij speelde met het elektrische orgel van zijn oma en melodieën speelde die hij op de radio hoorde. Als fervent verhalenverteller wordt Frolin sterk beïnvloed door ervaringen uit het echte leven, waarbij hij inspiratie voor zijn muziek haalt uit persoonlijke gebeurtenissen en ontberingen, waardoor dit sterke emoties bij mensen kan oproepen. Afgezien van het oproepen van emoties, heeft Frolin een unieke aangeboren competentie om op ingenieuze wijze muziek in meerdere stijlen te presenteren, en dit alles met behoud van een consistent merk, een van de factoren die deze artiest tot een artiest maken om in de gaten te houden. Met grote dromen en veel energie over, probeert Frolin de samenleving positief te beïnvloeden met zijn muziek en is hard op weg om een van de meest fenomenale artiesten van onze generatie te worden.

Zijn nieuwste album bevat een rustgevende verzameling emotionele instrumenten. Het album combineert akoestische en synthetische geluiden om een gevoel van kalmte, comfort en ontspanning voor de luisteraar te creëren - zowel in de geest als in het lichaam. Ideaal dus om bij te ontspannen, of de stress van de voorbije dag van ja af te schudden. Maar ook prima als achtergrondmuziek.

 

Patrick Van de Wiele (4)

The home base of Norwegian ambient artist Frolin is in Haugesund. He has a penchant for composing catchy tunes and ditto stories. Inspired by internationally acclaimed artists such as John Coltrane, Frolin's musical journey began at a young age in kindergarten, playing his grandmother's electric organ and playing melodies he heard on the radio. An avid storyteller, Frolin is heavily influenced by real life experiences, drawing inspiration for his music from personal events and hardships, which can evoke strong emotions in people. Aside from evoking emotions, Frolin has a unique innate ability to ingeniously present music in multiple styles, all while maintaining a consistent brand, one of the factors that make this artist an artist to watch and to keep. With big dreams and a lot of energy to spare, Frolin seeks to positively impact society with his music and is fast becoming one of the most phenomenal artists of our generation.

His latest album contains a soothing collection of emotional instruments. The album combines acoustic and synthetic sounds to create a sense of calm, comfort and relaxation for the listener - both in the mind and body. Ideal to relax or to shake off the stress of the past day. But also great as background music.

DAN ALAN LEVINE – OVER THE MOON

DETAIL ALBUM

Tracks:

Over the Moon

Our Kind of Love

Cozumel

Always

Over Easy

Smooth Sailing

Pathetique

Puddle Jumping

Sybille

Sky Skippin’

Today’s the Day

 

Website Artiest

DAN ALAN LEVINE

https://danalanlevine.com/

De Amerikaanse componist, pianist en producer Dan Alan Levine geniet momenteel van succes door zijn nieuwe smooth jazz single ‘Our Kind of Love’. Dan werd geboren en groeide op in een voorstad van New York en studeerde af met een graduaat aan The Manhattan School of Music. Vroeger componeerde en arrangeerde hij op freelance basis voor big bands, componeerde, orkestreerde en arrangeerde hij achtergrondmuziek voor Tv spelletjes, en ook de tune voor ‘What’s My Line’. Zo mocht hij talloze Awards in ontvangst nemen, zoals een Tony Award voor de muziek van de Broadway musical ‘Anna Karenina’.

Dit nieuwe album is echter mijn eerste kennismaking met hem. Hij opent dat met de opgewekte titeltrack, die je meteen zin geeft om te dansen, en waarop fluitiste Kim Scott te gast is. De eerste, en bekende, uptempo single ‘Our Kind of Love’ volgt daarop, met hulp van saxofoniste Jeanette Harris en Kim Scott. Dit is een prachtig nummer, en het was voor mij de introductie tot Dan. ‘Cozumel’ zou de tweede single worden, ook weer met Jeanette Harris, waarna de ballade ‘Always’ aan de beurt is. Op de mid-tempo tonen van ‘Over Easy’ hoor je ook weer Kim Scott, gevolgd door het zalig relaxte ‘Smooth Sailing’. ‘Pathetique’ is ook een ballade, waarna het tempo omhoog gaat met het vrolijke ‘Puddle Jumping’. Op ‘Sybille’ is Jeanette Harris weer present, en dan gaan we ‘Sky Skippin’’. Opgewekt, vrolijk en vol energie huppelen we verder, waarna ‘Today’s the Day’ de laatste track wordt. Na een kalme intro, knalt deze afsluiter uit de boxen.

Een prachtig album, dat me doet verlangen naar meer! Dit is een voorbeeld hoe smooth jazz moet klinken. Ik kan het dan ook enkel maar aanbevelen. Bedankt Dan voor die mooie muziek!

 

Patrick Van de Wiele (4½)

American composer, pianist and producer Dan Alan Levine is currently enjoying success with his new smooth jazz single 'Our Kind of Love'. Dan was born and raised in a New York suburb and graduated with a graduate degree from The Manhattan School of Music. He used to compose and arrange on a freelance basis for big bands, composed, orchestrated and arranged background music for TV games, as well as the tune for 'What's My Line'. He received numerous Awards, such as a Tony Award for the music of the Broadway musical 'Anna Karenina'.

However, this new album is my first introduction to him. He opens it with the cheerful title track, which immediately makes you want to dance, and on which flautist Kim Scott is a guest. The first, and well-known, up-tempo single 'Our Kind of Love' follows, with the help of saxophonist Jeanette Harris and Kim Scott. This is a beautiful song, and it was my introduction to Dan. 'Cozumel' would be the second single, again with Jeanette Harris, after which the ballad 'Always' is next. On the mid-tempo tones of 'Over Easy' you can also hear Kim Scott, followed by the wonderfully relaxed 'Smooth Sailing'. 'Pathetique' is also a ballad, after which the tempo picks up with the cheerful 'Puddle Jumping'. Jeanette Harris is present again on 'Sybille', and then we go 'Sky Skippin'. Cheerful, cheerful and full of energy we hop on, after which 'Today's the Day' becomes the last track. After a calm intro, this closing pops out of the speakers.

A beautiful album that makes me long for more! This is an example of how smooth jazz should sound. I can therefore only recommend it. Thank you Dan for that beautiful music!

NO SUBSTITUTION – SUNDANCE VIBRATIONS

DETAIL ALBUM

Tracks:

  1. Sundance Vibrations
  2. Drippin´

  3. The Legal Shift

  1. Métro
  2. Funky Point
  3. 7th Heaven
  4. Sad and Blue
  5. Nightcrawling
  6. Mister Breeze
  7. Smooth Jam
  8. No One Like You

 

Website Artiest

NO SUBSTITUTION

www.nosubjazz.com

In 2018 werd de band No Substitution opgericht door de Duitse gitarist Arndt Worbis. De groep brengt contemporary jazz, met elementen van blues, jazz, funk, soul, Latin en pop. De band bestaat uit: Arndt Worbis (gitaar), Jürgen Heller (sax), Björn Grote (bas), Markus Passlick (percussie) en Paul-Alexander Schulte (drums). Tijdens de Corona pandemie begon Arndt in maart 2020 om songs te componeren. En wat begon als een tijdverdrijf groeide uit tot dit full album. Hij leverde alle songs aan, en produceerde dit album samen met Schulte. “I am very happy that good friends and great musicians supported me with their creativity and musicality and significantly contributed to the success of this album contributed to the success of this album,” schreef Arndt. Op deze schijf krijgt de band versterking van gastmuzikanten Bene Aperdannier (keyboards), Christian Kappe (trompet), Klaus Heimann (trompet), Stephan J. Schulze (trombone) en Friedemann Kühn (drums). De cd opent met de mooie mid-tempo titeltrack, die me wat doet denken aan de IJslandse band Mezzoforte. ‘Drippin’’ klinkt wat meer funky, waarna ‘The Legal Shift’ een uptempo “feel good” track is. Het rustige ‘Métro’ doet me weer wat denken aan Mezzoforte, gevolgd door de swingende funk van ‘Funky Point’. Daarna gaan we richting de zevende hemel op de tonen van de mid-tempo track ‘7th Heaven’, en een bluesy sfeer is aan de orde op ‘Sad and Blue’. Op de tonen van ‘Nightcrawling’ hoor je een nylon string gitaar, en na de intro schalt ‘Mister Breeze’ opgewekt door de boxen. ‘Smooth Jazz’ is precies zoals de titel aanwijst, een relaxte jazztrack, en het melancholisch klinkende ‘No One Like You’ sluit af.

Een mooie cd, die mij bereikt vanuit een onverwachte en onbekende hoek. Perfect voor een zonnige dag. Het bewijs dat mooie muziek universeel is, en deze cd verdient dan ook meer bekendheid. Daar draag ik graag tot bij!

 

Patrick Van de Wiele (4)

In 2018, the band No Substitution was founded by German guitarist Arndt Worbis. The group performs contemporary jazz, with elements of blues, jazz, funk, soul, Latin and pop. The band consists of: Arndt Worbis (guitar), Jürgen Heller (sax), Björn Grote (bass), Markus Passlick (percussion) and Paul-Alexander Schulte (drums). During the Corona pandemic, Arndt started composing songs in March 2020. And what started as a pastime grew into this full album. He supplied all songs and produced this album together with Schulte. “I am very happy that good friends and great musicians supported me with their creativity and musicality and contributed significantly to the success of this album,” Arndt wrote. On this disc the band is joined by guest musicians Bene Aperdannier (keyboards), Christian Kappe (trumpet), Klaus Heimann (trumpet), Stephan J. Schulze (trombone) and Friedemann Kühn (drums). The CD opens with the beautiful mid-tempo title track, which reminds me a bit of the Icelandic band Mezzoforte. 'Drippin'' sounds a bit more funky, after which 'The Legal Shift' is an up-tempo “feel good” track. The quiet 'Métro' reminds me again a bit of Mezzoforte, followed by the swinging funk of 'Funky Point'. Then we go to the seventh heaven on the tones of the mid-tempo track '7th Heaven', and a bluesy atmosphere is in order on 'Sad and Blue'. On the tones of 'Nightcrawling' you hear a nylon string guitar, and after the intro 'Mister Breeze' blares cheerfully through the speakers. 'Smooth Jazz' is exactly as the title indicates, a relaxed jazz track, and the melancholy sounding 'No One Like You' closes.

A beautiful CD that reaches me from an unexpected and unknown angle. Perfect for a sunny day. Proof that beautiful music is universal, and this CD therefore deserves more fame. I would like to contribute to that!

ROBERT SCHROEDER – FLOATING MUSIC – EDITION 2023

DETAIL ALBUM

Tracks:

Floating Music

Devine My Future

Pastime

Visions

Meditation for the Next Part

Out of Control

Shadow in the Night

Rotary Motion

Floating in Slow Motion

 

Website Artiest

ROBERT SCHROEDER

www.news-music.de

Webshop

SPHERIC MUSIC

www.sphericmusic-shop.de

Cd’s van de Duitse elektronische artiest Robert Schroeder besprak ik de vorige jaren al voor een andere site. Hij debuteerde in 1979 met ‘Harmonic Ascendant’, en het jaar daarop volgde ‘Floating Music’ op Klaus Schulze’s IC label. Die muziek kreeg een unieke en typische sound door het gebruik van Roberts’ zelf vervaardigde synthesizers, vermengd met Polymoog, CS-80 en PPG-Modular. Nu heeft Robert het initiatief genomen om die opnames te remasteren en uit te brengen als ‘Edition 2023’. Maar er is meer, want hij voegde er een lange bonustrack van maar liefst 23 minuten aan toe, nl. de afsluiter ‘Floating in Slow Motion’. Daardoor is de originele lengte op vinyl uitgebreid van 36 tot 59 minuten, zodat je een volwaardige cd bekomt.

Analoge synthesizers uit het begin van de eighties laten de harten van echte fans van elektronische muziek nog steeds sneller slaan. Toentertijd stonden synthesizers en hun muziek nog in hun kinderschoenen, en de innovatieve artiesten waren pioniers op dat vlak. Niet alleen de muziek bekoorde ons, maar tevens die interessante, nieuwe elektronische muziekmachines. Dit album herinnert ons dan ook aan die tijd. Echte space muziek, die een sciencefiction fan kan bekoren!

 

Patrick Van de Wiele (4)

I already reviewed CDs by the German electronic artist Robert Schroeder for another site in previous years. He made his debut in 1979 with 'Harmonic Ascendant', followed by 'Floating Music' the following year on Klaus Schulze's IC label. That music got a unique and typical sound through the use of Roberts' self-made synthesizers, mixed with Polymoog, CS-80 and PPG-Modular. Now Robert has taken the initiative to remaster those recordings and release them as 'Edition 2023'. But there is more, because he added a long bonus track of no less than 23 minutes, namely the closing track 'Floating in Slow Motion'. As a result, the original length on vinyl has been extended from 36 to 59 minutes, so that you get a full-fledged CD.

Analog synthesizers from the early eighties still make the hearts of true fans of electronic music beat faster. At the time, synthesizers and their music were still in their infancy, and the innovative artists were pioneers in that field. Not only the music captivated us, but also those interesting new electronic music machines. This album reminds us of that time. Real space music that will appeal to a science fiction fan!

ERIC GOLETZ – STANDARD-IZED!

DETAIL ALBUM

Tracks:

Now’s the Time

Just in Time

Caravan

Nutville

Nature Boy

Train Shuffle

The Summer Knows

Summertime

Sugar

Overjoyed

Now’s the Time Outro

 

Website Artiest

ERIC GOLETZ

www.ericgoletz.com

Het nieuwste project van de Amerikaanse trombonist Eric Goletz verschijnt pas op 10 februari as., maar ik heb al een recensie-exemplaar ontvangen. Goletz groeide op in een muzikale omgeving, want zijn vader was een professioneel pianist en arrangeur. Op zijn veertiende werd Eric aangetrokken tot de trombone, alhoewel hij reeds vanaf zijn zesde klassieke piano, gitaar en muziektheorie bestudeerd had. Hij vond die overstap zeer makkelijk, en begon op jonge leeftijd zelf te componeren. Al gauw schreef en arrangeerde hij muziek voor de verschillende groepen waarin hij bedrijvig was. Eric was geïntrigeerd door jazz, vermengd met andere muziekstijlen zoals rock, funk, Latin enz. Hij begon zijn eigen visie te ontwikkelen, met de trombone op het voorplan. Nadat hij naar New York verhuisd was, begon hij muziek te componeren en te arrangeren voor radio en Tv-spots, maar ook voor verschillende zangers en ensembles, soundtracks voor onafhankelijke films, terwijl hij zijn weg maakte als freelance muzikant. Tijdens de nineties leidde hij een fusion groep met zijn originele muziek.

Op deze nieuwe cd geeft hij aan bekende standaards een nieuwe wending, en dat in verschillende muziekstijlen. De begeleiding varieert daarbij van trio tot septetten, en sommige krijgen versterking van een strijkerskwartet. Tot die muzikanten behoren Don Braden (sax), Lajuan Carter (zang), Jim Ridl (piano), Henry Heinitsch (gitaar), Steve Johns (drums), Brian Glassman (bas) en Joe Mowatt (percussie).  Het album opent met Charlie Parker’s ‘Now’s the Time’, waarbij de harmonieën op en neer gaan, terwijl bebop hoogtij viert op ‘Just in Time’. Het bekende ‘Caravan’ passeert in een aparte versie, waarna ‘Nutville’ een Latin arrangement meekreeg. De melodie van ‘Nature Boy’ achtervolgde Eric steeds, en hierna volgt een vocale versie. Blues komt daarna om de hoek kijken op ‘Train Shuffle’, gevolgd door ‘Jungle Juice’. Uptempo bop komt weer op ‘Mayreh’, waarna Michel Legrand’s ‘The Summer Knows’ een strijkersarrangement meekreeg. Gershwin’s ‘Summertime’ mocht niet ontbreken, maar in een uptempo Latin versie. ‘Sugar’ van Stanley Turrentine wordt hier gebracht door een trio van trombone, bas en drums. De gezongen klassieker ‘Windmills of Your Mind’ neigt naar blues, en Stevie Wonder’s ballade ‘Overjoyed’ is één van de beste tracks. ‘Now’s the Time Outro’ sluit af.

Eric Goletz heeft aldus zijn handelsmerk op deze standaards geplaatst, en ik beeld me hierbij in dat ik een intieme jazzclub naar hem luister. Misschien iets voor u?

 

Patrick Van de Wiele (4)

The latest project by the American trombonist Eric Goletz will not be released until February 10, but I have already received a review copy. Goletz grew up in a musical environment, as his father was a professional pianist and arranger. Eric was drawn to the trombone at the age of fourteen, although he had studied classical piano, guitar and music theory since he was six. He found the transition very easy, and started composing at a young age. Soon he was writing and arranging music for the various groups in which he was active. Eric was intrigued by jazz mixed with other musical styles such as rock, funk, Latin etc. He started to develop his own vision, with the trombone at the forefront. After moving to New York, he began composing and arranging music for radio and TV spots, as well as various singers and ensembles, soundtracks for independent films, while making his way as a freelance musician. During the nineties he led a fusion group with his original music.

On this new CD he gives well-known standards a new twist, and that in different music styles. The accompaniment varies from trio to septets, and some are joined by a string quartet. Those musicians include Don Braden (sax), Lajuan Carter (vocals), Jim Ridl (piano), Henry Heinitsch (guitar), Steve Johns (drums), Brian Glassman (bass), and Joe Mowatt (percussion). The album opens with Charlie Parker's "Now's the Time," where the harmonies go up and down, while bebop reigns supreme on "Just in Time." The well-known 'Caravan' passes in a separate version, after which 'Nutville' received a Latin arrangement. The melody of 'Nature Boy' kept haunting Eric, and here's a vocal version. Blues then comes into play on 'Train Shuffle', followed by 'Jungle Juice'. Up-tempo bop returns on 'Mayreh', after which Michel Legrand's 'The Summer Knows' received a string arrangement. Gershwin's 'Summertime' could not be missed, but in an up-tempo Latin version. Stanley Turrentine's 'Sugar' is performed here by a trio of trombone, bass and drums. The sung classic 'Windmills of Your Mind' leans towards blues, and Stevie Wonder's ballad 'Overjoyed' is one of the best tracks. 'Now's the Time Outro' closes.

Eric Goletz has thus placed his trademark on these stands, and I imagine myself listening to him in an intimate jazz club. Maybe something for you?

MARY FOSTER CONKLIN – THESE PRECIOUS DAYS

DETAIL ALBUM

Tracks:

Summertime

Some Cats Know

Just a Little Lovin’

Come In From the Rain

Scars

Just For Now

A Little White Ship

Heart’s Desire

Rainbow

Until It’s Time for You to Go

September Song

 

Website Artiest

MARY FOSTER CONKLIN

www.maryfosterconklin.com

De Amerikaanse zangeres Mary Foster Conklin werd geboren in New Jersey, maar verhuisde naar New York om daar in het theater te werken. Toen ze met drummer & componist Art Lillard’s Heavenly Band ging samenwerken transformeerde ze zichzelf in een zangeres. Haar songs veranderden van showtunes naar blues, Latin en bebop. Mary vermengt eigentijds materiaal en standaards met minder bekende songs uit het Great American Songbook. Zo trad ze al op in The Blue Note, Zinc Bar, Iridium, Birdland, de Kitano en Pangea. Maar aan de andere kant van het land, in LA, stond ze ook al podia, evenals in Chicago en in Palm Beach. In 2010 mocht ze de MAC Award for Jazz Vocalist vanwege de Manhattan Association of Cabarets and Clubs in ontvangst nemen. Haar nieuwste (en zesde) cd is hier nu aangekomen, en ze demonstreert haar zachte stem met de opener ‘Summertime’, niet die van Gershwin, maar die van Leonard Cohen. Mary wordt hier bijgetreden door pianist John Di Martino, violiste Sara Caswell, bassist Ed Howard, drummer Vince Cherico, gitarist Guilherme Monteiro en percussionist Samuel Torres. ‘Some Cats Know’ is dan weer een coole, sexy song van Leiber & Stoller, waarna ‘Just a Little Lovin’’ een ode is aan de eenvoudige dingen in het leven. Vervolgens krijgt de popsong ‘Come In From the Rain’ van Melissa Manchester en Carole Bayer Sager dezelfde benadering, waarna het monotone ‘Scars’ ingezet wordt met een gedicht. Dan gaan we de sambatoer op met ‘Just For Now’ van André & Dory Previn. ‘A Little White Ship’ weeft een droomachtige sfeer, en ‘Heart’s Desire’ eerder verdrietig klinkt. Het obscure nummer ‘Rainbow’ volgt daarop, en ‘Until It’s Time for You to Go’ van Buffy Sainte-Marie klinkt ook melancholisch. Afsluiter ‘September Song’ is opgedragen aan de nagedachtenis van haar vader, die in 2018 overleed. Een eerder ingetogen cd dus, in het teken van liefde en verlies, die mij niet zo kon bekoren.

 

Patrick Van de Wiele (3½)

American singer Mary Foster Conklin was born in New Jersey, but moved to New York to work in theater. When she teamed up with drummer & composer Art Lillard's Heavenly Band she transformed herself into a singer. Her songs changed from show tunes to blues, Latin and bebop. Mary mixes contemporary material and standards with lesser known songs from the Great American Songbook. She has already performed in The Blue Note, Zinc Bar, Iridium, Birdland, the Kitano and Pangea. But on the other side of the country, in LA, she has also performed on stage, as well as in Chicago and Palm Beach. In 2010 she received the MAC Award for Jazz Vocalist from the Manhattan Association of Cabarets and Clubs. Her latest (and sixth) CD has now arrived here, and she demonstrates her soft voice with the opener 'Summertime', not Gershwin's, but Leonard Cohen's. Mary is joined here by pianist John Di Martino, violinist Sara Caswell, bassist Ed Howard, drummer Vince Cherico, guitarist Guilherme Monteiro and percussionist Samuel Torres. 'Some Cats Know' is a cool, sexy song by Leiber & Stoller, after which 'Just a Little Lovin' is an ode to the simple things in life. Then the pop song 'Come In From the Rain' by Melissa Manchester and Carole Bayer Sager gets the same approach, after which the monotonous 'Scars' is started with a poem. Then we go on a samba tour with 'Just For Now' by André & Dory Previn. 'A Little White Ship' weaves a dreamlike atmosphere, and 'Heart's Desire' sounds rather sad. The obscure song 'Rainbow' follows, and 'Until It's Time for You to Go' by Buffy Sainte-Marie also sounds melancholic. Closing track 'September Song' is dedicated to the memory of her father, who passed away in 2018. A rather subdued CD, therefore, all about love and loss, which did not appeal to me.